Εκπαιδευτική Ρομποτική

Στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής (ΤΠΕ) υλοποιήθηκε δράση από το διδακτικό προσωπικό
του σχολείου με σκοπό να γνωρίσουν τα παιδιά από κοντά τον εξοπλισμό και την λειτουργία του
εκπαιδευτικού ρομπότ Lego Mindstorm EV3.
Πιο συγκεκριμένα, έγινε προσέγγιση της έννοιας «Βανδαλισμός» σε θεωρητικό επίπεδο και
δημιουργήθηκαν χειροτεχνίες από τους μαθητές ώστε να αναπαραστήσουν ένα βανδαλισμένο σχολείο
και ένα μη βανδαλισμένο σχολείο.
Έπειτα, οι μαθητές προγραμμάτισαν το ρομπότ ώστε όταν πλησιάζει στο βανδαλισμένο σχολείο να
δείχνει το μήνυμα Sad και να ακούγεται ένας στενάχωρος ήχος, ενώ όταν πλησίαζε το μη βανδαλισμένο
σχολείο έδειχνε το μήνυμα Happy και ακουγόταν ένας χαρούμενος ήχος.
Η δράση παρείχε στους μαθητές ποικίλα μαθησιακά αποτελέσματα, επηρεάζοντας διάφορες πτυχές
της εκπαίδευσης και της ανάπτυξης. Ορισμένα από τα κύρια μαθησιακά αποτελέσματα
περιλαμβάνουν:
-Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων: Οι μαθητές συνεργάστηκαν σε ομάδες και η συνεργασία σε
ομαδικά έργα προωθεί την ανάπτυξη της ικανότητας στην ομαδική εργασία και των κοινωνικών
δεξιοτήτων.
-Ενίσχυση Τεχνολογικών Δεξιοτήτων: Οι μαθητές απέκτησαν εμπειρία στη χρήση τεχνολογικών
εργαλείων, όπως αισθητήρες, προγραμματισμός και ρομποτική, ενισχύοντας τις τεχνολογικές
τους δεξιότητες.
-Προγραμματισμός και Σκέψη Επίλυσης Προβλημάτων: Ο προγραμματισμός ρομπότ απαιτεί
λογική σκέψη και δημιουργική επίλυση προβλημάτων, προάγοντας την ανάπτυξη αυτών των
δεξιοτήτων.
-Κατανόηση Σχεδιασμού: Η δημιουργία και ο προγραμματισμός ρομπότ απαίτησε σχεδιαστικές
δεξιότητες, ενισχύοντας την ικανότητα σχεδιασμού λύσεων.
-Προώθηση Κριτικής Σκέψης: Η ρομποτική προώθησε την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, καθώς
οι μαθητές αντιμετώπισαν προβλήματα και αναζήτησαν λύσεις.